Halaman

Translate

Sabtu, 13 Julai 2024

Kaedah Ajaib Naqshabandiyyin Pada Menenteramkan Hati Orang Lain



Kaedah Ajaib Naqshabandiyyin Pada Menenteramkan Qalb Seseorang

Kaedahnya adalah dengan menyatukan antara rohani diri dengan rohani orang yang kita ingin untuk ditenteramkan. Dengan membayangkan bahawa dirinya menjadi diri kita lalu kita tawajjuhkan limpahan Faidhz dan cahaya Latifah Qalb kita menuju dan menyelimuti Latifah Qalbnya. Maka dia akan menjadi tenteram. 

Adalah penting bagi kita untuk menghasilkan ketenteraman terlebih dahulu sebelum menenteramkan orang lain. Juga hendaklah dielakkan daripada memberi tawajjuh pada orang yang tidak layak. Malah, sekiranya kita sendiri tidak mendapat izin dari Syaikh Mursyid untuk memberikan tawajjuh pada orang lain, janganlah sekali-kali melakukannya melainkan sangat terdesak. Ditakuti selain manfaat yang didapat, mudarat juga mengiringinya. Hakikat sebenar, hanya Allah Ta'ala yang memberi manfaat dan mudarat, dan iktiqad tauhid inilah yang perlu kita kuatkan dan serapkan dalam diri kita sehingga menjadi sebati.

*Penghuraian ini adalah mengikut silsilah Naqshabandiyyah Mujaddidiyyah Khalidiyyah 

*Siap dikemaskinikan oleh Faqir Azmye bin Asli An Naqshabandi 'ufiya 'anhu pada 7 Muharram 1446 Hijrah bersamaan 13 July 2024 Masihi pukul 10:21 pagi di Maahad Dakwah Wa Tarbiyah, Darus Saadah, Keningau, Sabah, Malaysia.

Tiada ulasan: