Halaman

Translate

Sabtu, 6 Julai 2024

Cara Download Games PSP di Android


Cara Download Games PSP di Android

1. Download games yang diingini di laman web/website games PSP.

Antara Link Games PSP ialah;







Dan banyak lagi website lainnya yang boleh didapati di Google.

2. Sekiranya belum download app untuk ekstrak file games tersebut, hendaklah download dulu aplikasinya. Aplikasi yang biasa digunakan untuk ekstrak file adalah aplikasi "ZArchiver".





3. Download juga PSP Emulator di googleplay. Ini adalah aplikasi yang penting, kalau tidak, games PSP yang didownload tidak akan dapat dimainkan di Android anda.





4. Setelah ekstrak games tersebut, masuk aplikasi PSP Emulator, lalu cari file yang telah diekstrak tadi. Setelah itu, anda sudah boleh memainkan permainan tersebut. Hendaklah diingat, file games PSP kebanyakannya ratusan MB bahkan sampai GB. Sekiranya Android anda memiliki memori penyimpanan yang kecil, maka download games yang berukuran kecil adalah lebih baik.


Game GTA Vice City Stories di Android

*setelah mengalami kemalangan sebanyak lebih 2 kali dan dalam beberapa kali kemalangan itu menyebabkan pergelangan tangan kanan serta tulang kawasan bahu cacat kekal, maka saya tidak dapat melakukan banyak pekerjaan. Oleh itu, saya menulis blog ini tanpa sebarang keuntungan, maka sekiranya pihak diri tuan puan atau mana-mana syarikat, ngo, badan pertubuhan, majikan-majikan yang kaya raya, bolehlah salurkan sumbangan kepada saya melalui akaun bank personal di bawah ini atas nama Azmye bin Asli :

5648 4712 8095 [Maybank]

Atau dengan menekan paparan iklan yang ada di blog ini sudah memadai untuk membantu saya. Setiap klik daripada iklan ini, maka saya akan dibayar. Terima kasih sebelumnya.

Sekiranya ada apa-apa urusan atau pertanyaan, bolehlah hubungi saya melalui whatsapp : +60 16 777 0714.


Tiada ulasan: